Analys + UX-design + Webbutveckling + Foto
Med bakgrund i CrossFit-världen står CLN Athletics starka i segmentet för slitstarka träningsplagg, med skön passform och minimalistisk design. Träningen får helt enkelt skönare förutsättningar tack vare plaggens höga funktionalitet – något som nu speglas vidare i varumärkets nya e-handel.
Som nästa steg i CLN Athletics digitala resa har vi genomfört ett plattformsbyte till Shopify. Det, i kombination med vår integrationspartner Junipeer:s plug-and-play-integrationer, ger e-handeln flexibilitet och skalbarhet för en sömlös kundupplevelse – säkrad för framtidens utmaningar.
– R3 har tydlig förståelse för vår affär och våra behov, samtidigt som de varit proaktiva och lösningsorienterade genom hela processen. Plattformbytet till Shopify har gett oss en stabilare och mer skalbar grund, och vi ser redan tydliga ökningar i konvertering och övergripande performance. Framåt väntar stora möjligheter att fortsätta utveckla e-handeln tillsammans med R3 och Shopify, för ännu bättre kundupplevelse, snabbare flöden och mer datadriven tillväxt.
Simon Hallberg, E-commerce Manager CLN Athletics



Designen för CLN Athletics bygger på tydlighet, fokus och funktion. Ett lugnt, minimalistiskt uttryck låter produkterna stå i centrum, medan tydlig hierarki och enkel navigering gör det snabbt och tryggt att fatta köpbeslut. Stora produktbilder, fotograferade av R3 Studio, bidrar till en e-handelsupplevelse som rimmar väl med varumärkets premiumkänsla och prestationsfokus.